آموزش جامع نرم افزار Access به بیانی ساده و روان

2 دانشجو ثبت نام کرده

معرفی نرم افزار Access

نرم افزار Access (اکسس) یکی از اجزای مایکروسافت آفیس است که برای نگاه داری داده ها و ایجاد بانک اطلاعاتی استفاده می شود. با استفاده از Microsoft Office Access این امکان وجود دارد که شما اطلاعات خود را به صورت سازمان دهی شده نگاه داری و هر زمان که نیاز بود از آن ها استفاده نمایید. به کمک مایکروسافت اکسس شما لیستی از اطلاعات خود را ذخیره نموده و هر زمان که خواستید می توانید آن ها را ویرایش و یا بازیابی نمایید.

حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید حجم زیادی از اطلاعات را به صورت یک جا نگاه داری نمایید. نرم افزارهای زیادی هستند که این امکان را برای شما فراهم می آورند، مثلا نرم افزار excel و یا word قادر هستند که لیستی از اطلاعات شما را ذخیره نموده و هر زمان که شما به داده های خود احتیاج داشتید آن ها را در اختیار شما قرار دهند، اما اگر حجم اطلاعات شما زیاد بود و یا روز به روز حجم این اطلاعات در حال افزایش باشد، جستجو در لیست داده ها و یافتن اطلاعات مورد نیاز بسیار مشکل و وقت گیر خواهد بود. اما به وسیله بانک های اطلاعاتی که بوسیله سیستم مدیریت پایگاه داده ها (DBMS) ایجاد می شوند، می توان به راحتی داده های خود را سازمان دهی، بازیابی و و یا ویرایش نمایید.

برای روشن شدن موضوع به مثال زیر توجه فرمایید:

فرض کنید که شما مدیر یک مدرسه هستید و می خواهید لیستی از مشخصات فردی تمام دانش آموزانی که از ابتدای زمان تأسیس مدرسه تا به امروز در مدرسه شما تحصیل کرده اند را داشته باشید، با وارد نمودن اطلاعات در Microsoft Access شما می توانید مانع از این شوید که داده های تکراری در لیست شما ثبت شود و هم چنین می توانید به راحتی گزارشی از وضعیت دانش آموزانی که در مدرسه شما تحصیل کرده اند داشته باشید و دربین اطلاعات خود جست و جو نمایید. مثلا شما می توانید با تهیه گزارش لیستی از اسامی دانش آموزانی که در سال تحصیلی 91-92 از مدرسه شما فارغ التحصیل شده اند را مشاهده فرمایید.

اجزای Access

نرم افزار Access حاوی اجزایی است که در این دوره آموزشی با نحوه استفاده از آن ها آشنا خواهید شد. این اجزا عبارتند از:

Tables: در مایکروسافت اکسس، جداول قادر هستند که اطلاعات را در قالب سطرها و ستون های مختلف برای شما ذخیره نمایند. هر سطر می تواند شامل اطلاعات یک شخص، کالا و… باشد که به هر سطر رکورد گفته می شود و هر ستون نشان دهنده صفات و مشخصات یک رکورد است که به آن فیلد گفته می شود.

Query: با استفاده از query ها می توان اطلاعات مورد نیاز را از جداول اکسس استخراج نمود، با انتخاب جداولی که اطلاعات مورد نیاز ما در داخل آن است و برقراری ارتباط جداول با یک دیگر این امر امکان پذیر است.

Forms: فرم ها رابط گرافیکی بین کاربر و پایگاه های داده هستند.

Report: به وسیله گزارشات می توان اطلاعات استخراج شده را درقالب نمودار نمایش داد.

Macros: ماکروها توابعی قدرتمند هستند که با فراخوانی آن ها می توان لیستی از اطلاعات مورد نیاز را با سرعت بسیار بالا بازیابی و ویرایش نمود.

برنامه درسی دوره

جلسه 1- مقدمه ای بر پایگاه داده Access جزئیات رایگان 00:12:00
جلسه 2- آشنایی با محیط کار Access جزئیات رایگان 00:09:00
جلسه3- جزئیات (Detail) در پایگاه داده جزئیات رایگان 00:10:00
جلسه 4-آشنایی با انواع داده در Access جزئیات رایگان 00:15:00
جلسه 5- آشنایی با خصوصیات یک فیلد جزئیات رایگان 00:21:00
جلسه 6- آشنایی با مفهوم رابطه و تعریف کلید اصلی جزئیات رایگان 00:16:00
جلسه 7- آشنایی با انواع فرم ها جزئیات رایگان 00:10:00
جلسه 8- طراحی فرم (Form Design) جزئیات رایگان 00:10:00
جلسه 9- چیدمان و کنترل فرم جزئیات 00:00:00
جلسه 10- Import کردن- وارد کردن سند دیگر در Access جزئیات رایگان 00:07:00
جلسه 11- وارد کردن فایل Excel جزئیات رایگان 00:07:00
جلسه 12- طراحی فرم برای جدول student جزئیات رایگان 00:23:00
جلسه 13- افزودن تصویر، لوگو و پس زمینه به فرم جزئیات رایگان 00:20:00
جلسه 14- دکمه فرمان جزئیات رایگان 00:14:00
جلسه 15- درج تصویر برای پس زمینه جزئیات رایگان 00:04:00
جلسه 16- آشنایی با قالب بندی شرطی جزئیات رایگان 00:10:00
جلسه 17- آشنایی با مفهوم ماکرو جزئیات رایگان 00:09:00
جلسه 18- تهیه گزارش از پایگاه داده (Report) جزئیات رایگان 00:15:00
جلسه 19- نکات پایانی جزئیات رایگان 00:10:00

نقد و بررسی دوره

نا مشخص

امتیاز
  • 5 ستاره0
  • 4 ستاره0
  • 3 ستاره0
  • 2 ستاره0
  • 1 ستاره0

هیچ نقد و بررسی برای این دوره ثبت نشده است.

ابزارک جستجو پیشرفته

آخرین نوشته ها